Óvodánkban feladatul tűztük ki azon értékek, ismeretek, magatartásformák és életviteli szokások közvetítését, melyek felkészítik cseperedő gyermekeinket arra, hogyan óvhatják meg természetes, épített és társas-társadalmi környezetünket. A környezetismereti nevelés sikere elsősorban a gyermekeket nevelők hozzáállásán, attitűdjén, nevelési módszerein múlik, ezért a hagyományos ünnepek mellett jelentős szerepet kapnak az úgynevezett zöld ünnepek is, mint az Állatok Világnapja. 
Assisi Szent Ferenc, az állatok és a természet védőszentjének halála napja után az egyház október 4-ét jelölte ki ünnepéül, majd 1931-től fogva e jeles nap lett az állatok világnapja is. Az állatok szeretetét nem lehet könyvekből megtanulni, tanítani. Az élménynyújtás, tapasztalatszerzés, tevékenykedés a legjobb módszer arra, hogy az óvodás gyermekek az állatokkal közeli kapcsolatba kerüljenek, ezáltal kialakuljon bennük a szeretet, gondoskodás, védelem érzése.
Környezetünk megismerése kiemelt feladata az óvodának, ezért programunk célja volt a gyermekek környezettudatos magatartásának alakítása, fejlesztése. További kiemelt célunk a gyermeki aktivitás, motiváltság, kíváncsiság ébrentartása és játékszükségletük kielégítése, a kreativitás előtérbe helyezése, a kompetenciaérzés kialakítása, fenntartása és csoportkohézió erősítése. Ezért programunkban a legtöbb időt a játékra és mozgásra szenteltük felejthetetlen élményt nyújtva óvodásaink számára. A játékok minden gyereknek esélyt és alkalmat adtak a megnyilvánulásra. Úgy terveztük rendhagyó napi programunkat, hogy az ismerettartalmak feldolgozása minden korosztálybeli-, és ezen belül egyéni sajátosságokkal bíró gyereknek lehetőséget biztosítson a kibontakozásra az adott témán belül. A több színteres tevékenységek lehetővé tették, hogy a gyermekek életkoruknak, fejlettségi szintjüknek, egyéni igényeiknek, érdeklődésüknek megfelelően csoportszobában, az udvaron, kisebb nagyobb csoportokban tevékenykedjenek.
Próbáltuk megteremteni annak a lehetőségét, hogy a gyermek az önfeledt játékon, a mondókákon, a zenén, az alkotómunkán, saját tevékenységén keresztül szerezhesse meg azokat az élményeket, amelyek megnyitják, és ébren tartják benne a vágyat az állatvilág, a közvetlen környezetünk természeti értékeinek megismerésére és megóvására.
Molnárné Jakab Mária
tagintézmény vezető

AZ EFOP-3.1.5-16-2016-00001 „A TANULÓI LEMORZSOLÓDÁSSAL VESZÉLYEZTETETT INTÉZMÉNYEK TÁMOGATÁSA” KIEMELT UNIÓS PROJEKT keretében szeptember 30-án gyermekközösségi napot tartottuk óvodánkban.
A projekt keretén belül megvalósuló gyermekközösségi nap célja, hogy óvodánk gyermekei a projekt céljaira irányuló, a tematikus, szervezett intézményi tevékenység hátránycsökkentő elemeit kiemelő közösségi élményben részesüljenek.
Gyermekközösségi napunk színes programokat biztosított a gyermekek számára:
 
1. Frissítő „gyümölcs-torna”: alma szedés-, dióverés stb. imitálása. A frissítő, informatív gyümölcs-torna alkalmával a gyermekek még jobban ráhangolódhattak a szüret témára és új tartalmakkal frissíthették tudásukat. Az őszi gyümölcsök, zöldségek betakarítását, a fák-bokrok mozgását utánozták.A gyermekek nagyon aktívak voltak és örömmel végezték a játékos gyakorlatokat.
 

2. Kiállítás a szülők által készített gyümölcs, zöldség alkotásokból. A kiállítás a szakmai program előzetes eseményein alapult. Mivel a szülők a járványügyi szabályok miatt személyesen nem vehettek részt a rendezvényen, a partneri viszony ápolásának elősegítése érdekében családi gyümölcs illetve zöldség szobor készítő feladatot hirdettünk. A családok örömmel és kreatívan vettek részt ebben a programban. Gyönyörű alkotások születtek. A gyerekek örömmel mutatták társaiknak a szebbnél szebb, ötletes alkotást, melyet szüleikkel közösen készítettek.
 

3. Szüreti tevékenységek, játékok csoportforgóban. Három gyermekcsoportunk felváltva vett részt a tevékenységekben.
3.a Népi kismesterségek:szőlőszemezés, préselés, sutulás, Ezt a tevékenységet szőlőszüret előzte meg. A karbantartónk szőlőlugasából közösen leszüreteltük a szőlőt, de a szülők is ajánlottak fel szőlőt, így bőven volt miből mustot készíteni. Karbantartónk behozta az udvarunkra a szőlőprést is. Megismerték a gyerekek a szőlőszemezés technikáját, a szőlőprés működését, amit ki is próbálhattak a vállalkozó szellemű gyermekek. Csodálkozva figyelték, hogyan folyik a tálba az illatos szőlőlé. A szőlőlét, préslét meg is kóstolhatták, lehetőség volt összehasonlítani a bolti szőlőlével.Beszélgettünk régi, népi mesterségekről, a szőlész, borász, hordókészítő és kovács munkájáról. Megvalósult a társas kapcsolatok formálásának segítése, a gyermekek szociális fejletlenségéből adódó kapcsolatteremtő készségének fejlesztése. A csoportszintű összetartozás élményének mélyítése, a „mi-tudat” alakítása.
 
 
3.b Barkácsolás őszi termésekkel:Makkból, gesztenyéből, csipkebogyóból, babból, kukoricából, tökmagból termésképek, termésszobrok, termésnyomatok, termésláncok készítése. Az ősz kincseinek felhasználásával alkothattak a gyermekek, mely által a kreativitásukat, a környezethez való pozitív szemléletüket és az esztétikai érzéküket erősítettük.
 
 
3.c Szüreti versenyjátékok:sorversenyek az őszi zöldségekkel, gyümölcsökkel. A versenyjátékok alkalmával a gyerekek kipróbálták a termésekkel, terményekkel való közvetlen játékokat, mely a kreativitásukat nagyban elősegítette, támogatta. Pár szem gesztenyével, krumplival illetve almával, tökkel igazán tartalmas és természet közeli versenyjátékokat játszhattak a gyermekek, pl.: tök szállítása taligával, krumpli összegyűjtése vödrökbe, váltófutás almával stb.Izgalmas verseny alakult ki. A játékos tevékenységek során fejlődött nagymozgásuk, finommotorikájuk, szem-kéz, szem-láb koordinációjuk, feladattudatuk, feladattartásuk, türelmük, kitartásuk. A versenyek során az érzelmi, erkölcsi nevelés nagy hangsúlyt kapott: a gyermektársak iránti együttérzés, a segítőkészség, az önzetlenség, a figyelmesség! A nap során csoportszintű összetartozás élményének mélyítésére nagy hangsúlyt fordítottunk.
 
 
A programok sokszínűsége lehetőséget adott arra, hogy minden kisgyermek sikerélményhez juthasson, mely a személyiségfejlődés alapvető hajtóereje.
Nagy figyelmet fordítottunk a rendezvény alatt is a COVID19 világjárvány kialakulása miatt elrendelt egészségügyi óvintézkedésekre, szabályokra, higiéniára.
A járványhelyzet nem tette most lehetővé a nyitott rendezvény megvalósítását, a szülők és egyéb partnerek nem vehettek részt az eseményen. A szülőket az előkészítő tevékenységekbe, gyűjtőmunkába, családi zöldség-gyümölcs szobor készítő feladatba vontuk be. A zárt Messenger csoportokban fotókkal, beszámolóval tájékozattuk a szülőket a rendezvény lebonyolításáról. A rendezvény sikerességét a gyermekek alkotásai, a zárt közösségi oldalunkra feltöltött fotókra illetve videókra a szülők által írt bejegyzések is tükrözik.
Molnárné Jakab Mária
Tagintézmény-vezetőa
  • DSCF6715 (Medium).JPG
  • DSCF6716 (Medium).JPG
  • DSCF6718 (Medium).JPG
  • DSCF6719 (Medium).JPG
  • DSCF6720 (Medium).JPG
  • DSCF6721 (Medium).JPG
  • DSCF6722 (Medium).JPG
  • DSCF6723 (Medium).JPG
  • DSCF6724 (Medium).JPG
  • DSCF6726 (Medium).JPG
  • DSCF6729 (Medium).JPG
© 2017 II.János Pál Pápa Katolikus Óvoda és Általános Iskola

II. János Pál Katolikus Óvoda és Általános Iskola | 3078 Bátonyterenye, Zrínyi út 1 | Tel: 32/418-082 | E-mail: titkarsag.bterenye@ekif-vac.hu | OM: 201509 

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.