A tavasz folyamán lelkes kis csapat vette birtokába az „iskolakertet”: az 5.b osztály tanulói gondozzák  a két magaságyásba ültetett növényeket. A magaságyások kialakítására március végén szülői segítséggel, szakemberek irányításával került sor társadalmi munka keretében. Termőföldet a TESCO üzletház adományozott számunkra, a vetőmagot a fenntartó, illetve szülők biztosították. Az 5.b-s tanulók Andi néni irányításával hagymát, borsót, répát ültettek, majd paradicsomot palántáztak az ágyásokba. Az osztály tanulói a locsolásból is kivették a részüket. Kiadós eső is segítette munkánkat, így az elültetett magvak kibújtak, a palánták megerősödtek. A következő hetekben folytatódhat a vetemény gondozása.

Az önfeláldozó munkát és a felajánlott adományokat mindenkinek hálásan köszönjük!

Az organikus pedagógia egyes elemeinek intézményi szinten történő bevezetése a 2018/19-es tanévben

Szöveges értékelés – személyiségformáló értékelési rendszer:

Megvalósítását felmenő rendszerben képzeljük el. Ebben a tanévben a 2. osztályban 3. negyedéves és év végén történő megvalósítását tervezzük. A 3. negyedév végén a magatartás és szorgalom szöveges értékelését az ellenőrző könyvben, év végén pedig a bizonyítvány mellé kiegészítő pótlapon jeleznénk.

Furulyaoktatás:

Ebben a tanévben a 3. osztályban vezetjük be órarendi keretek között ének-zene órák keretében. Néhány tanuló már rendelkezik furulyával, a többiek számára a szülők biztosítják a hangszert. Intézményünkben a furulyaoktatásnak már hagyománya van, eddig is fontos szerepet játszott az énekórákon 4- 6. évfolyamig.
Az elmúlt tanévben a pedagógus önszorgalomból furulyaszakkört tartott érdeklődő gyerekek részére a 3. osztályban.
A 3. osztály osztályfőnöke, aki ezt a tantárgyat oktatja, szívesen részt venne továbbképzésen is.

Hálózatos tanítás:

Az ének és történelem tantárgyak tantárgyi koncentrációja már eddig is megvalósult intézményünkben. A magyar nyelvet oktató pedagógus is előszeretettel kapcsolódik a zenéhez, képzőművészethez, építészethez például a reneszánsz korszak tanításánál.

Hatékonyabb lenne a módszer a rajz, ének, magyar és történelem tantárgyak tömbösítve történő oktatásával, ehhez azonban a tanmenetek tanévkezdés előtti összehangolására lenne szükség. Ennek megvalósulását a következő tanévre tervezzük.

Tanulásmódszertan:

A kollégák rendszeresen vesznek részt módszertani továbbképzéseken módszertani kultúrájuk megújítása érdekében. Az ott elsajátított módszereket: projektmódszer, kooperatív technikák a tanóráikon alkalmazzák is.

 

Kiskamasz felvilágosító foglalkozás 10-14 éves fiúknak és lányoknak
Felvilágosítás másként 10-13 éves serdülőkorú lányoknak és fiúknak

 

 

 
  • DSCF6715 (Medium).JPG
  • DSCF6716 (Medium).JPG
  • DSCF6718 (Medium).JPG
  • DSCF6719 (Medium).JPG
  • DSCF6720 (Medium).JPG
  • DSCF6721 (Medium).JPG
  • DSCF6722 (Medium).JPG
  • DSCF6723 (Medium).JPG
  • DSCF6724 (Medium).JPG
  • DSCF6726 (Medium).JPG
  • DSCF6729 (Medium).JPG
© 2017 II.János Pál Pápa Katolikus Óvoda és Általános Iskola

II. János Pál Katolikus Óvoda és Általános Iskola | 3078 Bátonyterenye, Zrínyi út 1 | Tel: 32/418-082 | E-mail: titkarsag.bterenye@ekif-vac.hu | OM: 201509 

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.